fbpx

Více vody – více hubnutí?

Zrychluje voda metabolismus a potažmo hubnutí? Budete hubnout rychleji, když budete více pít? Dneska se na to podíváme.

Většina lidí zkrátka nepije dost vody a jsou dehydrovaní. Tím pádem náš organismus máte tendenci vodu zadržovat. Pokud začneme hubnout, obvykle rychlé hubnutí na začátku je právě důsledkem uvolňování vody. Další informace o tom, zda hubnete váhu vody nebo tělesný tuk, najdete tady: https://welcomefitness.cz/hubnete-jenom-vodu/

Můžeme si to představit jako rychlý průzračný horský potůček, který volně proudí – to je situace, kdy pijeme dost vody. Naopak stojatý rybník reprezentuje situaci, kdy vody v organismu není dost a ona tam tak nějak stojí.

Další podstatný fakt je, že pití například bylinkových čajů či minerálek může mít mnoho benefitů. Přesto by základem pitného režimu měla být čistá filtrovaná voda. Proč? Cokoli v nápoji je pro organismus informace a tudíž něco, co musí zpracovat. Naopak čistá voda není nositelem ničeho navíc a umožňuje tělu provádět všechny potřebné procesy odpovídající rychlostí.

Všechny seriózní výzkumy ukazují, že pití čisté vody skutečně napomáhá k efektivnějšímu hubnutí. Klidový metabolismus se zrychluje, pokud jsme dobře hydratovaní. Lidé, kteří dost pijí, mají tendenci konzumovat méně kalorií. Žízeň se také někdy maskuje jako hlad https://welcomefitness.cz/5-typu-hladu-a-jak-s-nimi-nalozit-jaky-hlad-mate-vy/.

Můžete se dozvědět, že s žízní je to jako s hladem. A tudíž bychom měli pít jen tehdy, když máme žízeň, stejně jako jíst jen, když máme hlad. Toto prohlášení je v jádru správné. Problém je tom, že v dnešním hektickém moderním světě jsme natolik ovlivněni kulturním prostředím, že schopnost naslouchat svému tělu, ať už ohledně hladu nebo žízně, se vytrácí. Je to tedy individuální, ale obecně se nedoporučuje spoléhat se na pocit žízně, pokud nejste citlivě naladěni na své tělo.

Jak poznám, že piju dost?

Na záchodě ověřte barvu. Moč by měla být úplně světlá. Monitorovat, kolik toho vypijete vám pomohou moderní technologie. Využít můžete chytré hodinky, aplikaci v mobilu nebo láhev, která má měrnou stupnici. Kolik máte pít také zjistíte experimentováním, začněte na dvou litrech za den a uvidíte. Navýšit množství je potřeba při sportu, v létě a podobně. Důležité je také nepít zbytečně moc. V organismu je třeba neustále udržovat rovnováhu elektrolytů. Pohlídejte si tedy příjem zejména draslíku.

Skvělým pomocníkem jsou hydratující potraviny. Někdy, když navýšíme příjem vody, můžeme se cítit jako průtokový ohřívač. Potřebujeme tedy vodu v organismu udržet. K tomu skvěle slouží některé druhy ovoce a zeleniny. Například řapíkatý celer https://welcomefitness.cz/celerovy-dzus-zazracny-detox/, okurka, meloun nebo chia semínka https://welcomefitness.cz/chia-puding/. A jak si hlídáte příjem vody vy?

Vítejte na cestě!

Categories:
X
0